JU O┼á " Zahid Baru─Źija"

Omladinska 14 Vogošća

Home Pravila Pravila JU O┼á "Zahid Baru─Źija" Vogo┼í─ça ( od ─Źlana 21. do ─Źlana 43.)
Pravila JU O┼á "Zahid Baru─Źija" Vogo┼í─ça ( od ─Źlana 21. do ─Źlana 43.) PDF Ispis E-mail
Autor Administrator   
Petak, 20 Studeni 2015 09:50

VI ODGOJNO-OBRAZOVNI RAD

─îlan 21.

U ┼ákoli se realizuje Nastavni plan i program za u─Źenike /u─Źenice normalnog psihi─Źkog razvoja, dodatni program za nadarene u─Źenike/u─Źenice i individualni prilago─Ĺeni programi za u─Źenike/u─Źenice sa posebnim potrebama.

Odgojno - obrazovni rad u školi realizuje se kroz redovnu nastavu i druge oblike odgojno-obrazovnog rada u skladu sa Godišnjim programom rada škole.

Škola je obavezna da u toku školske godine realizuje Nastavni plan i program.

─îlan 22.

Školska godina traje od 1.septembra tekuće, do 31.avgusta naredne godine.

Nastava u školi izvodi se po polugodištima i traje 37 radnih sedmica, s tim da se Nastavni plan i program planira i realizuje u okviru 35 nastavnih sedmica.

Nastava u prvom i završnom razredu škole traje 36 radnih sedmica, s tim da se Nastavni plan i program planira i realizuje u okviru 34 nastavne sedmice.

Razlika u broju radnih i nastavnih sedmica koristi se za realizaciju posebnih programskih sadr┼żaja i to:

1. obilje┼żavanje dr┼żavnih i vjerskih praznika,

2. obilje┼żavanje Dana ┼íkole i drugih kulturnih, sportskih i drugih aktivnosti utvr─Ĺenih Godi┼ínjim programom rada.

─îlan 23.

Nastava u prvom polugodi┼ítu po─Źinje prvog radnog dana u septembru i zavr┼íava se po pravilu nakon navr┼íenih 17 nastavnih sedmica, u skladu sa nastavnim kalendarom.

Zimski odmor za u─Źenike traje ─Źetiri sedmice i koristi se po pravilu nakon zavr┼íetka prvog polugodi┼íta.

Osnovna ┼íkola mo┼że odrediti da se dio zimskog ili ljetnog odmora za u─Źenike koristi u toku prvog ili drugog polugodi┼íta samo ako je to predvi─Ĺeno Godi┼ínjim programom rada ili uvjetovano vanrednim okolnostima, te odobreno od strane Ministarstva.

Nastava u drugom polugodi┼ítu po─Źinje poslije zimskog odmora i zavr┼íava se realizacijom nastavnog plana i programa.

Ako se utvrdi da ┼íkola nije realizirala godi┼ínji fond nastavnih ─Źasova, mora produ┼żiti nastavu dok ne ostvari planirani godi┼ínji fond nastavnih ─Źasova

U osnovnim ┼íkolama Kantona Sarajevo redovna nastava ne mo┼że po─Źeti prije 8,00 sati, niti zavr┼íavati kasnije od 19,30 sati, osim uz posebno odobrenje ministra/ministrice.

─îlan 24.

Škola, u skladu sa Zakonom, organizuje nastavni proces u petodnevnoj radnoj sedmici.

Nastavni ─Źas u ┼íkoli traje 45 minuta. Za u─Źenike I, II, III i IV razreda mo┼że se organizovati fleksibilno trajanje nastavnog ─Źasa unutar zadanog dnevnog vremenskog okvira.

U toku sedmice u─Źenici/u─Źenice I, II i III razreda mogu imati najvi┼íe 20 ─Źasova nastave s tim da u toku dana ne mogu imati vi┼íe od 4 ─Źasa redovne nastave.

U toku sedmice u─Źenici/u─Źenice IV, V i VI razreda mogu imati najvi┼íe 25 ─Źasova nastave s tim da u toku dana ne mogu imati vi┼íe od 5 ─Źasova redovne nastave.

U toku sedmice u─Źenici/u─Źenice VII, VIII i IX razreda mogu imati najvi┼íe 30 ─Źasova nastave s tim da u toku dana ne mogu imati vi┼íe od 6 ─Źasova redovne nastave.

Direktor/direktorica ┼íkole mo┼że, u izuzetnim slu─Źajevima, odlu─Źiti da produ┼żi ili skrati trajanje ─Źasova. Ministar/ministrica mo┼że, u izuzetnim okolnostima, odlu─Źiti da produ┼żi ili skrati trajanje ─Źasova u pojedinim ili svim osnovnim ┼íkolama na podru─Źju Kantona.

Maksimalna te┼żina ┼íkolske torbe zajedno sa sadr┼żajem, na osnovu mi┼íljenja relavantnih institucija iz oblasti zdravstva, ─çe se utvrditi Pedago┼íkim standardima i normativima za osnovno obrazovanje i odgoj, u skladu sa uzrastom u─Źenika.

─îlan 25.

Nastava u Školi izvodi se na jezicima konstitutivnih naroda Bosne i Hercegovine, koji se imenuju jednim od tri naziva: bosanski, hrvatski ili srpski jezik.

U školi se koriste oba pisma Bosne i Hercegovine (latinica i ćirilica).

─îlan 26.

Do kraja tre─çe godine osnovnog odgoja i obrazovanja u─Źenik/u─Źenica ─çe nau─Źiti oba pisma Bosne i Hercegovine, stim da u prvoj godini zapo─Źinju sa u─Źenjem latinice.

─îlan 27.

┼ákola je du┼żna osigurati uvjete da u─Źenici poha─Ĺaju nastavni predmet vjeronauku, a onim u─Źenicima koji vjeronauku ne poha─Ĺaju ┼íkola ─çe omogu─çiti poha─Ĺanje drugog srodnog nastavnog predmeta o etici i/ili religiji, a ─Źiji nastavni plan i program donosi Ministarstvo.

U─Źenici se, uz saglasnost roditelja, na po─Źetku ┼íkolovanja opredjeljuju za poha─Ĺanje jednog od nastavnih predmeta iz stava 1. ovog ─Źlana, uz mogu─çnost promjene opredjeljenja na po─Źetku svake ┼íkolske godine.

Predmeti iz stava 1. imaju status izbornog predmeta i ulaze u op─çi prosjek ocjena.

─îlan 28.

Odgojno - obrazovni rad se ne smije prekidati u toku polugodi┼íta, odnosno ┼íkolske godine, izuzev u slu─Źaju elementarnih nepogoda, epidemije i drugih posebno opravdanih razloga, bez odluke ministra/ministrice.

─îlan 29.

Godi┼ínji program rada ┼íkole utvr─Ĺuje Nastavni─Źko vije─çe na prijedlog direktora/direktorice, usvaja ga ┼ákolski odbor, a njime se utvr─Ĺuju obaveze ┼ákole i rad u cjelini u teku─çoj ┼íkolskoj godini.

Sastavni dio Godišnjeg programa rada Škole je i Izvještaj o realizaciji Godišnjeg programa rada u protekloj školskoj godini.

┼ákola donosi Godi┼ínji program rada, najkasnije do 30. septembra za teku─çu ┼íkolsku godinu i dostavlja po jedan primjerak: Ministarstvu za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo, Prosvjetno - pedago┼íkom zavodu i nadle┼żnom organu op─çine Vogo┼í─ça.

VII PRAVA I DU┼ŻNOSTI U─îENIKA/U─îENICA

a/ Upis i poha─Ĺanje nastave

─îlan 30.

Svako dijete ima pravo i obavezu da poha─Ĺa ┼íkolu u toku perioda predvi─Ĺenog za obavezno obrazovanje.

Osnovno obrazovanje je obavezno za svu djecu ÔÇô ┼íkolske obveznike do navr┼íenih 15 godina ┼żivota, odnosno do zavr┼íene osnovne ┼íkole.

┼ákolskim obveznikom redovne osnovne ┼íkole smatra se dijete koje ─çe do 1. marta teku─çe godine navr┼íiti 5 i po godina ┼żivota.

┼ákola koja ima odgovaraju─çe prostorne i kadrovske uvjete mo┼że omogu─çiti upis u ┼íkolu djetetu koje je mla─Ĺe od utvr─Ĺene starosne dobi predvi─Ĺene za po─Źetak obaveznog odgoja i obrazovanja, ako to tra┼że roditelji ili staratelji djeteta i ako ┼íkola, nakon ┼íto razmotri preporuke relavantnih stru─Źnjaka, bude sigurna da je to u najboljem interesu djeteta.

─îlan 31.

Roditelj ili staratelj djeteta koje je doraslo za obavezno ┼íkolovanje du┼żni su da osiguraju da dijete bude upisano u ┼íkolu, da redovno poha─Ĺa ┼íkolu i da sara─Ĺuju sa ┼ákolom.

Direktor /direktorica škole pokreće postupak protiv jednog roditelja ili staratelja djeteta, ako dijete ili staratelj ne izvršavaju svoje obaveze.

─îlan 32.

┼ákola je obavezna da na po─Źetku ┼íkolske godine upozna u─Źenike/u─Źenice i roditelje sa njihovoim pravima, du┼żnostima i odgovornostima koje proisti─Źu iz Zakona i ovih Pravila, kao i nadle┼żnostima odre─Ĺenih institucija za rje┼íavanje problema.

─îlan 33.

Upis u redovnu ┼íkolu obavlja se u aprilu i avgustu mjesecu na osnovu spiskova ┼íkolskih obveznika koje ┼íkolama dostavlja nadle┼żni organ Op─çine na ─Źijoj teritoriji se nalazi ┼íkola.

─îlan 34.

Ocjenu sposobnosti djece pri upisu u osnovnu ┼íkolu obavlja Komisija sastavljena od pedagoga (pedagoga-psihologa ili psihologa) i nastavnika/nastavnice razredne nastave, uz prethodno pribavljeno ljekarsko uvjerenje nadle┼żne zdravstvene ustanove.

Komisiju iz prethodnog stava imenuje direktor škole rješenjem.

U─Źenici sa posebnim potrebama upisuju se u redovne ili specijalne osnovne ┼íkole, odnosno centre, na osnovu nalaza i mi┼íljenja Komisije, sastavljene od: pedagoga, psihologa, defektologa, logopeda, socijalnog radnika i pedijatra.

Na osnovu nalaza i mi┼íljenja Komisije iz stava 3. ovog ─Źlana, centar za opservaciju i dijagnostiku, odnosno specijalni centar predla┼że najadekvatniji odgojno-obrazovni ili rehabilitacijsko-edukativni ili produ┼żeni stru─Źni tretman, u skladu sa individualnim mogu─çnostima svakog djeteta.

Na osnovu mi┼íljenja Komisije iz stava 1. ovog ─Źlana, ┼íkolski obveznik se mo┼że privremeno osloboditi upisa u redovnu osnovnu ┼íkolu, najdalje do navr┼íenih sedam godina ┼żivota.

─îlan 35.

U─Źenik/u─Źenica je du┼żan/a da prema svom uzrastu doprinosi ostvarivanju ciljeva i zadataka odgojno-obrazovnog rada, da redovno poha─Ĺa nastavu i aktivno u─Źestvuje u nastavnom procesu.

─îlan 36.

┼ákola u─Źenicima izdaje u─Źeni─Źku knji┼żicu kojom se u toku osnovnog ┼íkolovanja dokazuje status u─Źenika osnovne ┼íkole.

─îlan 37.

Prelazak u─Źenika iz jedne osnovne ┼íkole u drugu vr┼íi se na osnovu pisanog akta - prevodnice, uz obavezu ┼íkole iz koje u─Źenik prelazi da u roku od dva dana od dana prijema zahtjeva za izdavanje prevodnice, slu┼żbenim putem dostavi prevodnicu ┼íkoli u koju u─Źenik prelazi.

┼ákola u koju u─Źenik prelazi je obavezna da ┼íkolu iz stava 1. ovog ─Źlana u roku od dva dana od dana upisa u─Źenika obavijesti o statusu u─Źenika.

U─Źenici dr┼żavljani Bosne i Hercegovine koji su dio osnovnog obrazovanja zavr┼íili u BiH, izvan Kantona Sarajevo upisuju se u osnovnu ┼íkolu u odgovaraju─çi razred i nastavljaju obrazovanje pod istim uvjetima kao i u─Źenici u Kantonu Sarajevo.

U─Źenik koji zavr┼íi pojedine razrede osnovne ┼íkole u inostranstvu nastavlja obrazovanje u odgovaraju─çem razredu osnovne ┼íkole uz postupak ekvivalencije odgovaraju─çeg dokumenta koju vr┼íi Ministarstvo.

─îlan 38.

U─Źenik/u─Źenica koji iz opravdanih razloga (bolest u du┼żem trajanju i drugim opravdanim slu─Źajevima ) nije mogao redovno poha─Ĺati nastavu i biti ocijenjen iz jednog ili vi┼íe predmeta, mo┼że polaganjem ispita ili drugim oblikom nastavnog rada nadoknaditi izgubljeno vrijeme i ste─çi osnovno obrazovanje u redovnom roku.

Ako je u─Źenik/u─Źenica iz opravdanih razloga bio/la odsutan/a, odnosno izostao/la sa nastave u odre─Ĺenom razredu jednu tre─çinu od ukupnog fonda sati predvi─Ĺenih Nastavnim planom i programom, mo┼że polagati predmetni ili razredni ispit u toku ┼íkolske godine kako bi u redovnom roku zavr┼íio/la odgovaraju─çi razred osnovne ┼íkole.

Nastavni─Źko vije─çe, u svakom konkretnom slu─Źaju, cijeni opravdanost razloga nepoha─Ĺanja nastave i donosi odluku o polaganju ispita.

─îlan 39.

U slu─Źaju kada u─Źenik/u─Źenica ima opravdanih razloga da izostane sa nastave, izostanak odobrava:

1. nastavnik razredne nastave za u─Źenike od I-IV, odnosno od I-V, a razrednik za u─Źenike od VI-IX razreda, odnosno od V-IX razreda ÔÇŽ........ do 3 dana,

2. direktor ┼íkoleÔÇŽÔÇŽÔÇŽÔÇŽ.. ÔÇŽÔÇŽÔÇŽ........................................... do 7 dana,

3. Nastavni─Źko vije─çeÔÇŽÔÇŽÔÇŽÔÇŽÔÇŽÔÇŽ.......................................... do 15 dana.

─îlan 40.

Sva ostala izostajanja u─Źenika/u─Źenice sa nastave roditelj odnosno staratelj je du┼żan da opravda usmeno ili pismeno u roku od 7 dana, nastavniku/nastavnici razredne nastave, odnosno razredniku.

b) Slobodne aktivnosti u─Źenika

─îlan 41.

Radi razvijanja sposobnosti i zadovoljavanja posebnih sklonosti i interesovanja u─Źenika/u─Źenica, ┼ákola organizuje slobodne aktivnosti koje obuhvataju razli─Źite aktivnosti u─Źenika/u─Źenica u ┼íkoli i organizaciji ┼ákole izvan programa redovne nastave.

U skladu sa svojim sposobnostima i interesima, u─Źenici ┼ákole se dobrovoljno opredjeljuju za u─Źe┼í─çe u radu slobodnih aktivnosti.

Slobodne aktivnosti su sastavni dio cjelokupnog obrazovno-odgojnog rada i imaju izuzetan zna─Źaj u ostvarivanju odgojnih zadataka ┼ákole.

─îlan 42.

Zadaci i programski sadr┼żaji vannastavnih aktivnosti utvr─Ĺuju se Godi┼ínjim programom rada ┼íkole, u skladu sa Standardima, a ostvaruju se putem dru┼ítava, sekcija, klubova, dru┼żina, grupa, u─Źeni─Źkih zadruga i drugih oblika rada.

─îlan 43.

Slobodne aktivnosti organizuju se na na─Źelu dobrovoljnosti i programske fleksibilnosti.

 

Galerija slika